blog o niczym

Temat: Prosze o interpretacje wynikow-morfologia
... znachorstwo, homeopatia i zgadywanie... a zaczyna medycyna! do Kropelki: biseptol rzeczywiscie nie byl najlepszym pomyslem: i ze wzgledu na swoje spektrum i ze wzgledu na wielkosc... skad tachykardia? goraczka co dalej?...
Źródło: topranking.pl/1849/prosze,o,interpretacje,wynikow,morfologia.php



Temat: Zapalenia piersi - mam tego dosyć!!!
karmieniu piersią dowiedziałam się, że to może być związane z ząbkowaniem. Aniołek ma aż 12 ząbków i właśnie od 2 dni zachowuje się, jakby szły następne :( Od września pracuję, w...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,570,18456812,18456812,Zapalenia_piersi_mam_tego_dosyc_.html


Temat: PObiegunkowe kłopoty, 17 mcy, Pani Doktor...
związanej, a ma już 12 ząbków. Bardzo prosze o porade...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,907,107634636,107634636,PObiegunkowe_klopoty_17_mcy_Pani_Doktor_.html


Temat: Ząbkowanie a problem z wypróżnianiem
jak dlugo trwa wyrzynanie sie ząbkow? Z info dodatkowych - karmię tylko piersią, nie ma gorączki i je w miarę normalnie choć trochę rzadziej. Z reguły jadla co 2 godziny, obecnie...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,907,76658141,76658141,Zabkowanie_a_problem_z_wyproznianiem.html


Temat: Trzydniówka
Właśnie teraz dotknął nas ten problem:(.Marta w piatek,sobotę i niedzielę miala wysoką gorączkę 38,5kresek,dziś ją wysypało calutką.Byłyśmy u lekarza,zrobiłyśmy OB i dostałyśmy wapno,wit C.Jednak najgorsze jest to,że mała nic nie chce jeść poza mlekim z piersi.Jak to przetrwać???Jak dlugo trwa ten wirus???Do tego wszystkiego doszło wyrzynanie sie ząbka,koszmar.Już od tyg chodze jak neptyk,marudzenie w dzień i w nocy.No cóż i to musimy...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,25936,20590970,20590970,Trzydniowka.html


Temat: Co robic???
a ile ma mała?? bo nie pamiętam to ja Ci powiem że masz takie same objawy jak u nas - ząbki plus extra wirus. tylko u nas to trwa już drugi tydzień Sali je tylk paluszki - bo są twarde i sobie nimi podrażnia dziąsła. non stop siedziałaby przy piersi i ssała. teraz też je ja zbijałam gorączkę nurofenem i czopkami na zmianę. smarowałam dentinoxem. tylko jak gorączka przekroczyła 40 stopni, to pediatra (mamy kontakt telefoniczny 24 h na dobę 7 dni w tyg) kazał podac antybiotyk. i pomógł. dziś jest 2 doba kiedy gorączki nie ma. dziś byłąm na kontroli( u nas jest mała przychodnia więc nie ma ryzyka zarażenia dziecka) i wszystko oki. jutro już możemy wyjść na dwór ) powodzenia. jak...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,51536,79151063,79151063,Co_robic_.html


Temat: Niespokojna...
... sobie pomysle, w naszym jak wszystko w naszym kraju cala procedura zalatwienia teraz czegokolwiek bedzie trwac wieki ,skierownaie ,wizyta, zlapanie moczu u nas trwa ten proces 1,5godziny , wyniki...konsultacja itd.... To...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22158,28679681,28679681,Niespokojna_.html


Temat: Kamilka chora..
Kalpa masz racje w sprawie wirusa po 3 wizycie lekarz laskawie wyjasnil ze faktycznie w zesza srode to goraczka od zapalenia ucha a teraz to wirus i faktycznie zaden antybiotyk ni lek nie dziala i goraczka nie daje sie zbic. Uszy mowi ze niby ja bola ale lekarz mowi ze (szis byla) nie powinny a gardelko jak to przy wirusie lekko czerwone. ... dzieci na nasza pediatre - jest ich ciocia i pani doktor) Basiu (basikrzy) zabki sa do wyrwania ale z powodu nawracajacych chorych uszu wszystko sie strasznie przeciaga (od grudnia wyznaczaja nam ... zorientuje. Serdecznie Wam kochane dziekuje za odzew i cenne rady jak zawsze jestescie niezawodne. Napisze co u nas jutro. Na razie goraczka dalej trwa :(. Zycze Wam zdrowia. Ewelina
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,24429,60193200,60193200,Kamilka_chora_.html


Temat: zapalenie dziaseł i jamy ustnej-kto przechodził?
dziąseł i jamy ustnej używać mieszanki nystatyny, wodnego roztworu gencjany i wit.c, smarujemy tym 4 dzień ale nie widzę żadnej poprawy lekarka uprzedzała, zę leczenie zapalenia dziąseł trwa długo, ale ile? no i chyba jaś poprawa powinna juz być... mala oczywiscie nie moze gryźć, zywi sie jogurtami i kaszkami musze ja karmić bo sama nie che nic jeść), nie myjemy ząbków (boję...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,57186816,57186816,zapalenie_dziasel_i_jamy_ustnej_kto_przechodzil_.html


Temat: 10 miesięcy i brak ząbków
Mój synek dostał pierwsze ząbki jak skończył 15 miesięcy! Bardzo się martwiłam i ciągle zadręczałam pediatrę pytaniami o to kiedy i dlaczego tak długo to trwa. Pani doktor kazała cierpliwie czekać ... go nauczyć mycia ząbków co rano i co wieczór po kaszce. Dodam tylko, że wyszło mu aż 7 ząbków na raz bez żadnych objawów ubocznych typu: gorączka lub marudzenie. Potem wyszła cała reszta i dopiero w wieku 3,5 roku trafiliśmy do dentysty, którego zupełnie się nie boi i lubi leczyć i lakować zęby. Nic się nie martw jeszcze jest czas na ząbki,...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,11510487,11510487,10_miesiecy_i_brak_zabkow.html


Temat: Rotawirus – jak długo
Rotawirus – jak długo Mój synek, który ma 16 miesięcy dostał biegunki. Nie jest to straszna biegunka góra 2 wodniste kupki na dzień, ale trwa to już 4 dni. Nie ma gorączki i chyba dobrze się czuje, bo biega i szaleje jak dawniej,ma tylko mniejszy apetyt. Synek tydzień temu był w szpitalu i po 2 dniach od wypisania zaczęła się ta biegunka. Byłam z nim u lekarza, ale on twierdzi ze to pewnie od ząbków, a może cos też złapał w szpitalu, i żeby zaczekać kilka dni czy samo przejdzie, bo mały dobrze wygląda i na pewno nie jest odwodniony. Ja myślę ze to nie od ząbków tylko coś złapał w szpitalu(nigdy nie reagował biegunką na ząbki). Dziewczyny jak długo taka wirusowa biegunka może...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,32066698,32066698,Rotawirus_8211_jak_dlugo.html


Temat: ile trwa trzydniówka?
ile trwa trzydniówka? proszę o pomoc doświadczone mamy...Ile trwa dni najczęściej trwa trzydniówka? Czy gorączka utrzymuje się cały czas, czy są jakieś zmiany dobowe (niezaleźne od podania czopka)?Kiedy pojawia się wysypka, jak minie gorączka czy wcześniej?Czy dziecko jest bardzo marudne, płaczliwe czy zależy to tylko od osobowości dziecka? Pytam bo mój 8-miesięczniak był chory (katar, kaszel, skurcz oskrzeli), infekcja prawie przeszła i zaczęła się gorączka - spanikowałam dałam antybiotyk i trwa to już trzecią dobę 38,4-38,7 C. Wczoraj sprawdzał lekarz, osłuchowo jest już o.k., zasugerował, że może trzydniówka, idą też 4 ząbki (jedynki),...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,50214018,50214018,ile_trwa_trzydniowka_.html


Temat: jak dlugo goraczka i wyrzynanie zabka?
jak dlugo goraczka i wyrzynanie zabka? dziewczyny, synek 15 mies. od soboty wieczor goraczkuje(temp.wacha sie od 37,7-38,2)nie ma zadnych innych objawow,zauwazylam ze wychodza mu gorne trojki i dolne.Ile czasu trwa takie wyrzynanie zabka i jak dlugo utrzymuje sie taka podwyzszona temp. prosze podzielcie sie doswiadczeniem!z gory dziekuje
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,74720654,74720654,jak_dlugo_goraczka_i_wyrzynanie_zabka_.html


Temat: Masakryczny katar - pomocy!!!
goraczki, to wyjdz kilka razy niezbyt dlugo na zewnatrz, chlodne powietrze powinno przyniesc ulge na jakis czas. sprawdz temperature w domu, 18-19 stopni jest ok, w nocy u dziecka w pokoju powinno byc ok 18 i nie wiecej. Wietrz mieszkanie i nie zapomnij o nawilzaniu. Katar u tak malego dziecka jest uciazliwy, bo maluch nie potrafi sam oczyscic noska, zwykle trwa kolo...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,89166775,89166775,Masakryczny_katar_pomocy_.html


Temat: pediatrzy z przychodni Romera 4, Ursynow
dzieki za wszystkie rady i nazwiska lekarzy jeszcze nie wiem do kogo pojdziemy, bo i tak raczej nastapi to najwczesniej w poniedzialek. Co do zabkow - pytalam juz dwoch pediatrow czy ta goraczka nie jest wywolana zebami, ale za kazdym razem slyszalam ze nie. Poza ty to trwa juz trzeci tydzien, nie wiem czy goraczka od zebow moze utrzymywac sie tak dlugo. W...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,611,5356026,5356026,pediatrzy_z_przychodni_Romera_4_Ursynow.html


Temat: ząbkowanie - pytanie do boleśnie doświadczonych
Witaj, mój syn bardzo, bardzo dobrze przechodził i nadal przechodzi ząbkownie. Żadnej biegnki, gorączki. Raz miał gorączkę 38 stopni i myslałam, że to od ząbków. Poszłam do lekarza (moim zdaniem bardzo ... się. Miał 3-dniówkę, która trwa min tydzień (głupia nazwa). Do czego dążę. Może to jakś inna infekcja. Uszko? Pęcherz?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,566,73831877,73831877,zabkowanie_pytanie_do_bolesnie_doswiadczonych.html


Temat: jaka temperatura przy ząbkowaniu???
... to ile trwa??? dzięki i pozdrawiam
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,572,51175136,51175136,jaka_temperatura_przy_zabkowaniu_.html


Temat: Dziecko mi kaszle - dlaczego?
Dziewczyny...ząbki w wieku 3 m-cy to trochę wcześnie ))) Z ząbkami to to nie ma raczej nic wspólnego. Między 2,5-3,5 mca dziecko zaczyna wytwarzać "normalne" ilości śliny ale jeszcze nie umie ... do noska i da się wyczyścić - ale lepiej niech to pokaże wam lekarz. Katar wirusowy u dzieci zwykle trwa ok 3tyg (!), nie towarzyszy mu gorączka wylko właśnie suchy kaszel...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,572,12095500,12095500,Dziecko_mi_kaszle_dlaczego_.html


Temat: Ząbkowanie
Ząbkowanie Czy u swoich maluchów zauważyłyscie wczesniej jakieś objawy,że wychodzą zabki. Moja 7m-c córcia od wczoraj ma gorączkę(ponad 38),ale nic innego nie zauważyłam.Nie ma kataru, kaszlu, zachowuje sie normalnie. Pomyslałam,że to zęby.Ale jak dotykam dziąseł to nie wyczuwam zeby cos miało się pojawić. Czy to tak długo trwa?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,572,98082501,98082501,Zabkowanie.html


Temat: czy zabki na prawde tak bola
Każde dziecko jest inne, i każde innaczej przechodzi ząkowanie. Jedno może marudzić ciągle, płakać, gorączkować, a inne może tylko ślinić się np. Mój starszy syn jak wyzynaly mu się pierwsze ząbki to strasznie sie ślinił, wszystko gryzł, trochę marudził, nie gorączkował. Córce teraz wychodzą dwa pierwsze ząbki, bywa marudna, przez 3 dni gorączkowała, i tez wszystko gryzla, ale mniej sie śliniła. Objawy ząbkowania mogą pojawić się na kilka tygodni wcześniej niż samo wychodzenie ząbków. Przeważnie dziecko wszystko pcha do buzi, ślini się, marudzi. Ile trwa ząbkowanie? U córki zauważyłam że ząbki prawie się ... się zęba przez dziąsło. U nas duzo pomogly żele do smaorwania, np. calgel i nurofen w syropku, zarówno na gorączkę jak i na bolesnośc ząbkowania
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,572,58186683,58186683,czy_zabki_na_prawde_tak_bola.html


Temat: Placz bez powodu?
sie nad ranem z placzem, i uspokojenie jej trwa godzine, potem pospi pol godziny i znowu. Nawet jak zasypia to pojekuje przez sen, na spacerze tez placze co dotad nigdy sie nie zdarzalo. No i co chiwla wybudza sie ze snu, ni stad, nie zowad, oczywiscie z placzem. Jest smutniejsza, prawie sie nei usmiecha. Co to moze byc? Zabki - sprawdzalam, nic...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,572,71305955,71305955,Placz_bez_powodu_.html


Temat: Gorączka a Ząbkowanie jak Długo
... intuicyjnie czujesz że może to być coś więcej niż same ząbki? weź pod uwagę że gorączka trwa już prawie tydzień. to baaardzo długo....
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,572,56154966,56154966,Goraczka_a_Zabkowanie_jak_Dlugo.html


Temat: jak długo goraczka....
jak długo goraczka.... przy ząbkowaniu?Mój młody ma od tygodnia stany podgorączkowe raz jest temp. potem nie ma i tak na zmiane w ciągu dnia.Pediatra twierdzi że to ząbki ale zastanawiam sie ile to trwa?Wiem że ogólnie zabki mogą meczyć pare tygodni ale czy z temper.?(Temp nie przekracza 38 stopni)jak to było u was?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,572,76655562,76655562,jak_dlugo_goraczka_.html


Temat: Kolka u 6,5 miesięczniaka
czy ma już ząbki? może akurat to nie ma nic do rzeczy, ale mój synek dokładnie tak samo się zachowywał. zaczęło się 2 miesiące temu. myślałam, że to kolki, ale szybko okazało się po wizycie u pediatry, że ma opuchnięte dziąsła. na razie wyszły mu dwa, ale noce mam zarwane. jeszcze mu wychodzą. trwa to długo, ale też pręży się i purta. jeśli nie ma jeszcze ząbków to zaglądnij mu w dziąsełka, lub poproś o to pediatrę. przy ząbkowaniu może dochodzić do bólów brzuszka, gorączki, itp... jeśli nie to to może rzeczywiście coś...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,572,10160660,10160660,Kolka_u_6_5_miesieczniaka.html


Temat: Pierwsze ząbki !!!!
Dobre ciotki jak zwykle przesadzają. Fakt, dziecko mże mieć humorki - moja Miśka od urodzenia jet tak humorzasta, że nawet nie zauważyliśmy, jak ząbki jej wyrosły. Pomaga Calgel, ale tylko chwilowo, a na gorączkę Eferalgan - zawiera on Paracetamol, więc dodatkowo lekko znieczula. Aha, może się Wam przydać wózek w nocy - jak ząbkujące maleństwo się rozbudzi to mogą być kłopoty - my przez około tydzień profilaktycznie zabieraliśmy wózek do pokoju i bujaliśmy małą,jak nie chciała spać. Ale bądź dobrej myśli - różnie dzieci ząbkują, a poza tym to nie trwa długo. Powodzenia....
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,572,5186019,5186019,Pierwsze_zabki_.html


Temat: zęby- jak to się odbija na apetycie i zachowaniu?
zęby- jak to się odbija na apetycie i zachowaniu? jak w temacie. mojemu jakiś czas temu pojawił się piewszy ząbek, ale tak niepostrzeżenie, dziąsła nie były i nie sa zaczerwienione, nie miał gorączki, nie był marudny. czy pojawianie sie zabków może zmniejszać apetyt? bo mojemu nagle wszystko trzeba wciskać (wszystko prócz piersi). jak długo trwa taki okres? chyba nie do konca ząbkowania??...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,572,47031730,47031730,zeby_jak_to_sie_odbija_na_apetycie_i_zachowaniu_.html


Temat: Kiedy najwcześniej pierwszy ząbek?
Kiedy najwcześniej pierwszy ząbek? Kombinuję, co tez się stało z moim skądinąd spokojnym dotąt syneczkiem (3 miesiące) Raptem zaczął się z dnia nadzień robić coraz bardziej niespokojny. Gryzie rączki, smoczki pogryzie ... Teraz po 15 30 minut i budzi się z strasznym płączem. Nie ma gorączki, kataru, kaszlu, nie ślini się. Nie sądzę, że to kolka, bo to po pierwsze okres kiedy one już zanikają, a po dugie kolka nie trwa cały dzień. Choć jak zrobi kupkę to jakiś czas jest bardziej zadowolony. Na rękach jest lepiej, ale też nie za długo. CZy to może być już pierwszy ząbek? Nie ma jakoś bardzo opuchniętych dziąseł, anie nic nie wyczówam (choc muszę przyznać, że u starszego syna też nigdy nie czułąm, a potem był ząb )...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,572,21047060,21047060,Kiedy_najwczesniej_pierwszy_zabek_.html


Temat: LUTY 2004
byłam to wypisywałam jednemu receptę na antykoncepcję dla żony )) - no tak to ja się mogę firmą zajmować )))))))) W temacie ząbków - to juz spimy na szczęście, ale jest dość kiepsko. Dziewczyny jak długo to trwa w praktyce (hi, hi odkąd mam własne dziecko przekonałam się, że książeczki sa do bani)??? (jesli to ząbki oczywiście) Fajnie macie z tym spotkaniem...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,573,10623145,10623145,LUTY_2004.html


Temat: listapad 2002
Witamy!!! U nas ciężki weekend, Filip z powodu zębów dostał gorączki 39 stopni i biegunki (która trwa do dziś) W sobotę wylądowaliśmy na pogotowiu, bo nie byłam pewna czy to od zębów, najgorzej było w nocy z soboty na niedziele wtedy chyba właśnie przebijały się ząbki. ogólnie ma ich 14 ale wychodzą jeszcze dolne trójki więc będzie 16. Oprócz tego nasz pies chorował razem z Filipem miał 39,5 stopnia gorączki i też biegunkę. Dostał kroplówkę i zastrzyki. Ale też już mu lepiej. Dzisiaj Dyziek był pierwszy raz u fryzjera. Wygląda teraz jak mały...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,573,5121881,5121881,listapad_2002.html


Temat: KWIETNIOWE DZIECIAKI 2003
Słuchajcie - Padam. Ostatnimi nocami Jasiek bardzo słabo śpi. Budzi się prawie co godzinę i to z płaczem. Wczoraj dostał trochę gorączki i był niesamowicie marudny. To chyba w końcu te oczekiwane ząbki. szkoda mi robaczka. Na pewno się męczy. Jak mu mogę pomóc? Daję mu gryzaczki (te schładzane w lodówce też), smaruję mu dziąsełka Dentinoxem. Wczoraj oczywiście dostał na zbicie gorączki Ibufen. Dzisiaj gorączki na razie nie miał, ale ząbków też nie. Ile czasu trwa tak naprawdę wyżynanie się? Poza tym jest nadal bardzo radosnym dzieckiem. Ostatnio wstaje, gdzie tylko może się...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,573,7585658,7585658,KWIETNIOWE_DZIECIAKI_2003.html


Temat: kawa
Zabka i ja o Was myslałam :) to Jasio jeden dzien miał goraczke po tych szczepionkach, to dobrze bo myslałam,ze 3 dni to trwa . Oby juz nasze chłopaki mieli się...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,43618,91228441,91228441,kawa.html


Temat: Maluszek 7 miesięcy - proszę o pomoc
... stan ostry i krótkotrwały - ząbkowanie trwa od mniej więcej 3 miesiąca życia do 24-tego ( mówię o zębach mlecznych oczywiscie). I powiedzcie to advansom, ze 30 jest potencją wysoką. Chociaż...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,19760,18631604,18631604,Maluszek_7_miesiecy_prosze_o_pomoc.html


Temat: w końcu mam aparacik, cieszę się na maxa ;o)))
temu, a dopiero teraz mam go na ząbkach. Najpierw historia z ósemkami, jedna była na wierzchu-wiec bez problemu usunięcie, druga dłutowanie = narkoza,szwy,ból,2 dni w łóżku, sina twarz, niemożność jedzenia; gorączka, ... co 2 tygodnie; cel: przesuniecie 6 i 7 do tyłu. Pendulum nosiłam 5 mieisecy. I tu też nie koniec. Po tym jak dwa ostatnie ząbki przesuneły się do tyłu, w kość pod dziąsłem trzeba było wkręcić śrubki, żeby ząbki spowrotem nie przesuneły sie do przodu. Wkręcanie śrubek = znieczulenie, 1,5 na fotelu, potem ból, afty, zajady i znow niemożnośc otwrzenia buzi,żeby cos ... pół roku, a niby wszyscy mówia , że wystarczy miec kase i chciec załozyc. A tak naprawde ile trwa przygotowanie tej całej naszej szczęki, a może akurat tylko w moim przypadku....
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,23692,76410238,76410238,w_koncu_mam_aparacik_ciesze_sie_na_maxa_o_.html


Temat: Niejadek - Peritol - moje doświadczenia .
Witam U nas w zasadie bez zmian. Mala nie je ale na szczescie nie protestuje gdy ok 23 daje jej butle przez sen (wiem ze to straszne dla zabkow ale w sytuacjach kryzysowych wole ja nakarmic niz martwic sie o zabki) a w dzien to nawet bananow nie chce jesc. No nie wiem zobaczymy. We srode mamy wyniki badania krwi i moczu mam nadzieje ze cos z tego wynikinie (oczywiscie modle sie zeby wszystko bylko ok ale z drugiej strony chce wiedziec czemu ona ma ciagle goraczke) Goraczka nadal trwa. W sobote bylo...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,10281405,10281405,Niejadek_Peritol_moje_doswiadczenia_.html


Temat: ząbkowanie i gorączka
U mojej Wiki goraczka trwa juz trzeci dzien w dzien nizsza wieczorem przybiera na sile dzisiaj bylam u lekarza, wychodza cztery gorne zabki,mamy sie uzbroic w cierpliwosc i w czwartek do...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,572,45366421,45366421,zabkowanie_i_goraczka.html


Temat: MARZEC 2004 część II
ale boje sie kolejnej nocy z gorączka. Z tego tez powodu nie mam nawet czasu przeczytac zaległych postów a troche sie ich nazbierało. Niestety, cały dzien mam mała na rekach a ... przy naszej asekuracji, choc staramy sie nie przesadzac. Poza tym wszystko chwyta w łapki i całkiem ładnie sie juz bawi grzechotkami i gryzakami. Ale ząbków jeszcze nie czuc - choc miałam nadzieje ze te kupy i goraczka to własnie zwiastuny ząbkowania. Jejku, musze leciec bo juz słysze ze sie wierci i postekuje. Boże, zeby jakos przetrwac kolejna nockę. Ostatnie kilka nocy to...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,573,14175287,14175287,MARZEC_2004_czesc_II.html